30 december 2011

Distraktion

Idag fick jag ett uppdrag. Installera och montera platt TV hemma hos min bror samt koppla in Apple TV i densamma. Ett stadigt väggfäste skruvades upp med inte alltför mycket strul och antenn + ström anknöts, så här långt all OK. Sedan började strulet. Bror min har inget internet hemma utan kör med mobilt vilket har fullständigt satt myror i huvet på mej. Eftersom vi båda kör Apple produkter får man ibland räkna med att användarenkelheten sätter lite käppar i hjulen. Wifi och 3g går inte att köra parallellt på någon Mac och det ställer till det som bara den. Det blir otroligt mycket konflikter både tekniska som verbala. Ska försöka övertala min käre bror att det inte finns något alternativ utan Wifi måste installeras. Men på det hela fick jag en god stunds distraktion vilket är mumma för mina resenerver. Idag om en vecka befinner jag mig på Kuba! Har svårt att greppa det hela men är mycket förväntansfull. Till slut: -Bror, Du är bäst och jag älskar dig mucho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar