27 december 2011

Havanna!

Morgon på Kyssinge Golf 
Igår var jag ordentligt förvirrad. Ägnade mig åt att söka resa och när jag så småningom kom i säng var förvirringen total. Plötsligt fanns det flera andra alternativ till Afrika, Kanarieholmarna och Thailand. Apollo har charter till Havanna och jag måste erkänna att tanken var mer än lockande, men det är inte "bara" att åka till Kuba. Visum och ordentlig försäkring krävs och innan jag somnade bestämde jag mig för att åtminstone ge det en chans. När jag så fått i mig frukostkaffet morgonen efter skred jag till verket. Kubanska ambassaden i Stockholm hade juluppehåll men eftersom jag befinner mig i Skåne ringde jag ambassaden i Köpenhamn och till min förvåning visade det sig att jag var välkommen in med pass, reseförsäkring och 180 danska kronor så skulle visumet vara ordnat på plats. Jag och min bror åker över den 4 och fixar denna lilla detalj. Försäkringsbolaget kontaktades och efter ett kort samtal med Achim hade jag rätt dokument i mailboxen. Så här långt drabbades jag av ett lätt illamående (svår grad av resfeber) men tog mig i kragen och beställde resan. Så den 5 Januari klockan 08:10 loggar ut från Kastrup för att 10-11 timmar senare sätta mina fötter i Kubanska mylla. Snacka om att utmana sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar