8 april 2012

T-faktor

En av livets viktiga ingridienser är möten, i dessa speglas din existens och innehållet varierar så klart från yta till djup. Möten väcker känslor och inte så sällan stannar man till en stund, begrundar och reflekterar över andra människors tillvaro och förmåga att beröra. Jag samlar på möten och gillar att katalogiserar de efter kvalitet där kvalitet står för något löst och en mycket personlig sammansättning av erfarenheter, närvaro och beröringsförmåga. Under en högst oplanerad tur i nya Miatan häromdagen, då jag och min bror passade på att besöka lite vänner längs vägen formade just ett sådant möte en rubrik på detta fenomen. En av våra gemensamma vänner personifierar på ett fantastiskt sätt höjdpunkterna i ett högkvalitativt möte. Med en djup ärlighet och sällsynt närvaro får hon en att stanna upp och och efter bästa förmåga landa i sig själv för en stund. I hennes ögon ser jag lite längre, känner lite mer, i hennes ögon ser jag en bild av mig själv som jag tycker om, ur dessa ögon strålar insperation som skänker hopp. Att ha gåvan och förmågan att möta människor med renodlad empati gör livet innehållsrikt och lätt, driver mig att fortsätta intresseras och låta mig beröras av mina medmänniskor. Tack T för att du finns och för att du ger mötet T-faktor.

3 kommentarer: