6 juni 2015

35 grader varmt och Bayerskt bröllop

Vilken dag!
Efter en något orolig natt begav mig iväg vid åttatiden med Rostock som mål på GPS:en.
Redan efter 25 minuters färd uppför (från 1000 till 2600 m över havet) började Lola bråka, så det var bara att stanna mitt i ingenstans och fundera. Hon var nu något varm och jag kunde höra ett svagt pys från där man fyller på vätska, beslöt mig för att vänta en stund och fyllde sedan på några dl vatten igen. Sedan bar det utför och efter en liten stund, samma skit igen och jag beslöt mig då för att rulla ner för det då i mina ögon skitberget. Helt mot allt förnuft eftersom broms och styrning delvis hjälps av motorn. Så rattande likt en gammal Volvo amazon rullade jag de 42 km ner (SVETTIGT) och hör & häpna, lite vatten i kylaren igen så kunde jag ge ut på Autobahn och i hyggligt tempo ta mig till detta fantastiska hotell som håller stort Bayerskt bröllop ikväll. Alltså! Lola gillar inte höjder, för trotts det var 35 grader varmt under hela denna 42 mil långa resa så fixa hon det utan större protest. Jag däremot ser ut som en skinnflådd mycket röd, fjällande dum svensk:).
Nu är vita linnekostymen är strykt och jag tänker ragga brudtärnor ikväll!!!

                                                 Er varme Bayrarer

2 kommentarer:

  1. Tjoho.
    Dom tyska tärnorna kommer att falla som stolta tyska furor för dig....
    Hoppas att du har en angenäm kväll.
    Hoppas att Lola mår bättre nu när ni närmar er lite nordligare breddgrader igen.
    Idag så bevisade jag ännu en gång att jag är snabbast i familjen.
    Kram
    PS Nu tror jag nog att du kan gissa vem den anonyma är. DS

    SvaraRadera
  2. Så härligt att höra! Du ska veta att även jag har varit orolig. Hoppas kvällen slutade som du önskade.....👍❤️💥

    SvaraRadera