4 juni 2015

Hotell Miramonti

Idag har jag tagit mig från ett stökigt och bullrigt Monza till ett vackert och mycket lugnt Canazei. Bedövande vackert med bergstoppar som liksom hänger ner på en när jag beundrar utsikten från en av mina två balkonger.


Här är det inte lågsäsong talar hotellvärden om för mig, "here is no season" så han bokar gladeligen in mig på några nätters helpension. Resan hit gick från het (34*) tråkig motorväg till magiskt vacker och sval (18*) sjuttioväg.
Maten är god och wifi:t snabbt så här stannar jag som sagt några dar innan jag drar vidare.

                                                                       Er al-penis-t;)

2 kommentarer:

  1. Ciao
    Låter som att du har det mucho belisimo.
    Man önskar att man var ditt middagssällskap och fick njuta av den Italienska kökskonsten. Tycker att du gör helt rätt att stanna ett par dagar i Dolomiterna. Tycker absolut att du ska lämna Lola för en dag och lita på dina egna krafter. Hitta en kabinbana och ta dig långt upp i alpvärlden, vandra omkring några timmar, njut av frisk luft och bedårande utsikt. Sen kommer vinden i nercabbat läge kännas så mycket bättre.
    Hoppas på nytt inlägg imorgon
    :-)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Jag beundrar dig som gör den här färden. Var rädd om dig! Mamma

    SvaraRadera