1 juni 2015

Die Grüne Hölle

Efter en god natt sömn på det lilla mysiga 400 år gamla hotellet vid namn Meinsburg, vackert beläget några mil söder om Hamburg, begav jag mig söderut. Fina och bitvis vackra vägar ledde mig fram till Nurburgring där jag införskaffade mig ett "Ringkart" laddat med fyra varv runt den anrika sträckan Nordschleife. Ett nervöst varv gjordes direkt, kunde helt enkelt inte hålla mig:-). Hur många varv man än kört denna bana på artificiel väg går det inte att beskriva hur otroligt kuperad och knixigt det är, öronen slår ideligen lock av höjdskillnaderna och det är en högst omtumlad och berusad Joakim som med ett stort leende åker till Petras Gästehof och sover mycket gott.
Dag två startar tidigt med god frukost i Petras sällskap, en trevlig och gästfri kvinna i sextioårsåldern. Sedan ger jag mig åter tillbaks till "Die Gröne Hölle" för att tillbringa dagen där. Lite mer mod och fokus åstadkom jag under de tre återstående varven och det är helt enkelt skitkul att köra fort!!! Jag hade i princip banan för mig själv under morgonen och tillbringade resten av dagen som åskådare och hade många goa möten med likasinnade, vi är många...
Nu ska jag käka lite kvällsmat och sova för imorgon är det Italien som gäller.


                                                    Er Fartsyndare
Ett litet smakprov:

2 kommentarer:

  1. Hallojsan. Tyckte att du bromsa in lite väl mycket i sista högersvängen...
    Hoppas att Italien bjuder på lite värme och solsken så du kan cabba ner.
    Längtar till nästa inlägg

    SvaraRadera
  2. Tack min älskade bror för att du delar med dig! Härligt att få åka med dig, det kittlar i min mage bara att titta på din film. Kan tänka mig att det kittlade lite mer i din mage! Njut av Italien och ser fram emot att läsa nästa inlägg!

    SvaraRadera