2 juni 2015

Porschemuseum och mysigt hotell

Måste börja med att berätta och inte nog rekomendera Petras Gasthof, det är en pärla. Personligt, intimt och så gästvänligt. När Petra dessutom drar fram en gammal analog kontokortsmaskin, ni vet en sån som kalkerar siffrorna från kortet till en liten bit papper, då jublar man:-).
Vädret såg inte särskilt lovande ut när jag gav mig söderut men det skulle visa sig snart vända. Väl framme i Stuttgart visade termometern 25 plus och efter ett intressant besök på Porschemuseet kunde jag cabba ner och köra de sista tio milen till hotell Ritter i Dauchingen som ligger fem mil från gränsen till Schweiz. Hotellet är riktigt bra och jag ser framemot en god middag när kocken anländer.
"Lola" och jag mår utmärkt, jag känner frihet och glädje över att kunna göra denna resa och Lola gillar att andas ordentligt (bränna ut lite sot), bränsleförbrukningen har sjunkit efter 250 mil i Porschetempo till ungefär 0.85.
Här kommer lite bilder från dagen, notera första bildens analoga innehåll:






Till sist klicka här för att se Hela sista varvet! från gårdagens äventyr.

                                                                     Er kontinenttrotter

3 kommentarer:

  1. Tack för dagens inlägg.
    Hoppas att du får en angenäm tur genom Alperna. Glöm inte att cabba upp innan du tar dig över berget. Det brukar alltid vara ett fasligt regnande på den södra sidan. Men väl nere igen så brukar solen skina.
    Sov gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sugen på att veta vem du är? Jag uppskattar dina inlägg verkligen.

      Med vänlig hälsning, Joakim

      Radera
  2. Härligt brorsan! Njut och fortsätt dela med dig av dina upplevelser! Love u

    SvaraRadera