9 januari 2012

Hett!

Sitter i det svala kafét på mitt internethotell, tog mig hit via en lång och svettig promenad med apostlahästarna. I särklass det bästa sättet att se och uppleva. Idag är det hett, typ 28-29 grader och jag upplever för första gången i mitt liv den tropiska värmen. En svag frånlandsbris gör det dock ganska drägligt.
Har så smått börjat hitta lite rutiner och jag får absolut dagarna att gå, slappar och laddar upp batteriet. Funderar lite på att ta en dag på stranden någon gång i veckan, närmaste ligger cirka 30 km öster om Havanna så det får bli buss.
Min entimmars nätkontrakt för 130 kronor håller på att ta slut, återkommer i slutet på veckan.
Adios amigos från er Havannakorre

3 kommentarer:

  1. Hallå!
    Vad roligt att läsa om din resa :) Kuba verkar ju intressant... :P
    Nils Petter hälsar att du har förstört hans romantiska bild av Kuba ;)
    Kramar från Martina och Nille!

    SvaraRadera
  2. Riktigt intressant att läsa och väldigt fint formulerat !

    Duktigt avundsjuk på dig Fajjan !

    Kram din son

    SvaraRadera
  3. Oooo va härligt att läsa hur du har det. Har vatt lite orolig men sen hjälpte Gustav mej med adressen. Härligt att följa dig. Du skriver så bra! Nu väntar jag på nästa inlägg. Var rädd om dig!
    Din älskande Mamma

    SvaraRadera