31 januari 2012

Nya intryck

Tisdag kväll och jag har precis bäddat ner mig efter en lång utbildningsdag. Går en högre greenkeeper utbildning och är halvvägs in i etapp 2 av 5 som är marklära. Mycket invecklade mekanismer rörande mineralpartiklar, vattnets vandring i mark och annat som har med vår moder jord att göra. Visste ni tex. att 1 gram lera består av 90 000 000 000 partiklar som har en yta av 80 kvadratmeter, jo det är sant jag skojar inte. Har så smått börjat få distans till Kubaresan och det känns högst sannolikt att jag återvänder, ge mig några år och ett par terminer i konversationsspanska. Stannar här i Uppsala tills på fredag sedan ska jag bosätta mig i verkstaden på jobb och bli klar med allt som ska göras innan säsongen drar igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar