13 januari 2012


På min väg hit till mitt internethotell har jag tagit del av lite Kubanskt vägarbete, de vita övergångsmarkeringar behövde fyllas i. Finns annat jag personligen kanske skulle prioriterat men med tanke på vilken arbetsinsatts detta innebär så är det kanske förståeligt. Jag rangordnar lite för att ge er en så tydlig bild av detta fenomen. Man stänger inte av gatan för det första utan en polis tycks ha ansvaret för allas säkerhet och det sköter han med stor stringens. Sedan har vi förmannen, han låter lika mycket som polisen men riktar sina order mot de som utför själva arbetet. detta utförs av fyra personer en som rör i den starkt luktande vägfärgen, en som bär färgburkarna, en som håller i den burk som för tillfället används för själva målandet och till sist han som mycket mödosamt målar strecket. De gör tre streck i taget för att på så vis låta färgen torka innan de går vidare. Naturligtvis stökar det här arbetet till det i trafiken och det är lätt att härleda var dessa arbete utförs eftersom det tutas infernaliskt kring dessa. 
Idag ska jag gå på lite konstutställningar, såg några intressanta ställen på väg hit som måste undersökas.
Nästa och troligen sista inlägg på plats blir på tisdag eller onsdag, till dess Holá från er Havannakorre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar